søndag 6. mars 2011

Et vognteppe - dobbeltsidig

Har laget et vognteppe etter eget deisgn... ihvertfall baksiden. Forsiden har jeg laget etter inspirasjon av et teppe jeg fant på nettet. Og her er baksiden
Her har jeg brukt stoff jeg kjøpte i London. Det var en rull med forskjellige lysegrønne og hvite stoffer. Og her er forsiden
Dette har jeg laget med div restestoffer. Stammen er et batikkstoff..Teppet er foret med bomullsvatt og jeg har valgt å quilte teppet med knuter i hvert hjørne med rutene på baksiden, Dette fordi jeg ville at teppet skulle være så mykt som mulig. Tepper som frihåndsquiltes blir lett litt harde  i hvert fall om det gjøres for tett. Måtte også passe på at quiltingen skulle passe med de to forskjellige mønstrene. og fant ut at knuter var ok. Brukte hvitt brodergarn til knutene og laget knuten på baksiden.

Ingen kommentarer: